Reklama
 
Blog | Petr Staníček

Chucpe strategie ČSSD

Jakou souvislost může mít termín "chucpe" s předvolební kampaní ČSSD? To nepřeložitelně výstižné slovo pochází z jidiš a často se jeho význam vysvětluje na příkladu.

Mladík zavraždí oba své rodiče a u soudu pak
prosí o slitování, protože je oboustranný sirotek. To je chucpe. Chlap se vydělá na zápraží vašeho domu, pak zazvoní a požádá vás o papír. To je chucpe.
Politik rozfofruje stovky miliard a když to jeho opoziční nástupce
inzerátem za milion sdělí občanům, obžaluje ho z mrhání veřejnými
financemi. To je chucpe.

Před naším domem v Kladně se rozpíná předvolební bilboard ČSSD. "Obnovíme mateřské školky," hlásá do světa přihlouplým pleonasmem. V situaci, kdy se právě během vlády ČSSD množství školek zrušilo a kdy je kvůli přeregulaci, složitým pravidlům a vyhláškám provozování školky málem za trest. V době, kdy silné ročníky ze 70. let rodí ostošest (což se očekávalo nejméně deset let předem) a místo ve školce je často předmětem zbožných přání i korupce jako za komunistů, kdy se dítě musí do vyhlášených školek zapsat už při narození, aby mělo aspoň šanci dostat se do širšího výběru. Poté, co vláda ČSSD nařídila poslední rok školky jako povinný, aniž by na to provozovatelům dala peníze.

A tu přijde švarný socan–bohatýr a velkoplošně se zaprsí, že opraví to, co sám zprznil. Předvolební strategie? Houbeles, Jajteles. Chucpe to je.

Reklama